Klachtenregeling
Klachtenregeling
Klachten over de behandeling/begeleiding
Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan jouw behandeling/begeleiding in de weg staan.
Bespreken of formele klacht indienen?
Als cliënt of familie/naasten kun je jouw klacht bespreken en proberen zo met de betrokkenen tot een oplossing te komen.
Jouw klacht bespreken
- bespreken met de betrokken persoon of diens afdelingshoofd/manager
- bespreken met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)
- bespreken met de Familievertrouwenspersoon (FVP)
Wanneer dat niet naar tevredenheid verloopt of als je daar geen behoefte aan hebt, kun je schriftelijk een formele klacht indienen.
Schriftelijk een klacht indienen:
- door middel van het klachtenformulier via de website
- bij de Klachtencommissie
- buiten de instelling
Beheers je de Nederlandse taal onvoldoende? In dat geval kun je een beroep doen op een tolk. Jouw hulpverlener helpt je bij het vinden van een geschikte tolk.
In de Klachtenregeling Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) Parnassia Groep lees je precies wat je rechten zijn met betrekking tot het indienen van een klacht.
Klachtenfunctionaris
Voor informatie en hulp bij het indienen van een klacht kun je ook terecht bij onze Klachtenfunctionaris.