Patiëntenvertrouwenspersoon

Ben je opgenomen bij ons? Of ben je niet opgenomen en krijg je verplichte zorg? De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) kan je helpen met een klacht over jouw behandeling. Hij helpt je zaken op een rijtje te zetten en zoekt met jou naar de beste weg om jouw klacht op te lossen. Ben je niet opgenomen en krijg je vrijwillige zorg? Dan kun je terecht bij onze klachtenfunctionaris. De pvp is niet in dienst van ons en kan dus volledig onafhankelijk werken. De pvp komt op voor jouw belangen en staat altijd aan jouw kant.

De pvp maakt van jouw hulpvraag een dossier. Daarin neemt hij alleen de persoonsgegevens op die hij nodig heeft om jouw hulpvraag te behandelen. Niemand mag dit dossier inzien behalve de pvp en jijzelf. Meer informatie hierover staat op de website van de Stichting PVP.

Contact opnemen met een pvp? 

Het makkelijkst is contact op te nemen met de helpdesk@pvp.nl. Dat kan per mail of telefonisch op 0900 444 8888. Deze helpdesk verwijst je naar de lokale pvp die aan de betreffende afdeling is gekoppeld. 

​​​​​​​De helpdesk van stichting PVP is van maandag tot en met vrijdag geopend tussen 10.00 en 16.00 uur. Op zaterdag is de helpdesk tussen 13.00 en 16.00 uur bereikbaar.

Gedragsregels PVP vernieuwd

Op 1 januari 2020 is de wet BOPZ vervangen door de Wet verplicht ggz. Door deze wet krijgt de pvp te maken met nieuwe wettelijke taken en gewijzigde werkwijzen. Samen met onder meer cliënten heeft de Stichting PVP nieuwe gedragsregels ontwikkeld. Uitgangspunt is nog steeds dat cliënten optimaal ondersteund worden bij het realiseren van hun rechtspositie. Wij hebben deze gedragsregels mede-ondertekend.