Familieklachtrecht

We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met de hulpverleners en de zorg die jouw familielid/naaste krijgt. Maar het kan zijn dat jouw vragen niet naar tevredenheid beantwoord worden. Of dat er een verschil van mening is met de hulpverlener over de manier waarop jij als familielid bij de behandeling betrokken wordt. Ook kun je niet tevreden zijn over de manier waarop wij met jou of je naaste omgaan.

Zo vroeg mogelijk

Parnassia vindt het belangrijk om ontevredenheid en wensen van familie zo vroeg mogelijk te horen. Dan kunnen deze meestal snel worden opgelost. Het is voor zowel familie/naaste, als de hulpverlener het beste om de klacht eerst met elkaar te bespreken. Verloopt dit niet naar tevredenheid of heb je daar geen behoefte aan? Dien dan een formele klacht indienen via de klachtenprocedure van Parnassia Groep. Parnassia maakt daar deel van uit. Onze klachtenfunctionaris kan je meer vertellen over de klachtmogelijkheden.

Bereikbaarheid klachtenfunctionaris

Bel op werkdagen tussen 09.00 tot 11.00 uur het nummer 088 357 76 60. Ook buiten deze tijden is de klachtenfunctionaris bereikbaar, maar wel op afspraak.
Lees meer over de klachtenprocedure van Parnassia Groep.