Wij doen ons uiterste best uw behandeling te laten aansluiten bij uw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat u niet (helemaal) tevreden bent over ons. Om dit te melden, kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling. Deze biedt verschillende manieren om uw mening kenbaar te maken. Onze klachtenfunctionaris kan u meer vertellen over de klachtmogelijkheden.

Klachten over de behandeling/begeleiding

Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Bent u niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan uw behandeling/begeleiding in de weg staan.

Bespreken of formele klacht indienen?

Als patiënt of familie/naasten kunt u uw klacht bespreken en proberen zo met de betrokkenen tot een oplossing te komen.

Uw klacht bespreken

Wanneer dat niet naar tevredenheid verloopt of als u daar geen behoefte aan heeft, kunt u schriftelijk een formele klacht indienen.

Schriftelijk een klacht indienen:

Beheerst u de Nederlandse taal onvoldoende? In dat geval kunt u een beroep doen op een tolk. Uw hulpverlener helpt u bij het vinden van een geschikte tolk.

In de Klachtenregeling Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) Parnassia Groep kunt u nalezen wat precies uw rechten zijn, met betrekking tot het indienen van een klacht.

Klachtenfunctionaris

Voor informatie en hulp bij het indienen van een klacht kunt u ook terecht bij onze Klachtenfunctionaris.