Klachtenregeling kop

Klachtenregeling

Klachtenregeling

Wij doen ons uiterste best jouw behandeling te laten aansluiten bij jouw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat je niet (helemaal) tevreden bent over ons. Om dit te melden, maak je gebruik van onze klachtenregeling. Deze biedt verschillende manieren om jouw mening kenbaar te maken. Onze klachtenfunctionaris kan je meer vertellen over de klachtmogelijkheden.

Klachten over de behandeling/begeleiding

Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan jouw behandeling/begeleiding in de weg staan.

Bespreken of formele klacht indienen?

Als cliënt of familie/naasten kun je jouw klacht bespreken en proberen zo met de betrokkenen tot een oplossing te komen.

Jouw klacht bespreken

Wanneer dat niet naar tevredenheid verloopt of als je daar geen behoefte aan hebt, kun je schriftelijk een formele klacht indienen.

Schriftelijk een klacht indienen:

Beheers je de Nederlandse taal onvoldoende? In dat geval kun je een beroep doen op een tolk. Jouw hulpverlener helpt je bij het vinden van een geschikte tolk.

In de Klachtenregeling Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) Parnassia Groep lees je precies wat je rechten zijn met betrekking tot het indienen van een klacht.

Klachtenfunctionaris

Voor informatie en hulp bij het indienen van een klacht kun je ook terecht bij onze Klachtenfunctionaris.